Tuesday 25 December 2012

yakin dengan ALLAH !

ASSALAMUALAIKUM ;0

tadi zie on fb , banyak cerite menarik ,,
so , zie nak share la ngan korang ,,
kalau nak copy , silakan ,, ilmu tak boleh tamak right ?? kay , nice read :)


Admin nak share satu kisah benar yg diharapnya bermanfaat buat sahabat semua. Kisah ini dialami oleh sahabat admin sendiri. :)

"tadi, saya ke pusat beli-belah. biasalah, bujangkan ;p duit bawa cukup-cukup makan jee. untuk lunch dengan transport. nak dijadikan cerita, saya ke kedai buku, bila dah pilih buku, sebelum ke kaunter, saya buka dompet.. bila saya kira, ada rm21. kalau saya beli buku tu, baki akan jadi rm12.. sedangkan teksi untuk balik rm15..

niat hati nak pulangkan balik jee buku.. tapi dalam hati kata 'InsyaAllah, Allah bagi cukup, Allah bagi cukup' dengan nekad,saya pun bayar dan terus ke tempat teksi.. saya tak yakin pada mulanya, duit tak cukup, mana boleh naik.. tapi hati saya kata lagi 'Allah bagi cukup, Allah bagi cukup'.. dan saya sangat terkejut, tiba-tiba pakcik teksi kata kat saya, 'hantar ke tempat awak pakcik cas rm12 yer nak'.

Allah! selama ni saya naik teksi dari tempat yang sama dan pulang di tempat yang sama, rm15.. hari ni, rm12 pula :') sungguh, kalau kita yakin dengan Allah, maka Allah akan ada dengan kita.. sekadar berkongsi, moga bermanfaat ;')"

Admin : Yakin dgn Allah, insyaAllah Dia akan bantu dan tolong kita saat kita susah. Dia baca hati kita. Dia tahu kita tengah susah. Dia faham dan sedar tak sedar, Dia datang menghulurkan pertolonganNya dalam macam2 cara. :)



3 comments:

  1. info tu kita jumpa time jln2 dekat internet , main tekan je semua benda , last2 jumpa benda tu . ^^

    ReplyDelete
  2. tankiu asip ! ni ong baru nak start berdakwah-ing :)

    ReplyDelete